Saturday, May 17, 2008

Earthquake Orphan

Unknown source reprint:

http://news.sohu.com/20080517/n256911514.shtml


Teacher urges and waits their parents to come to pick up their kids, but 1/3 of the survive students have no one to pick them up. Their parents are probably all dead.


北川中学千余学生等父母认领 半数人可能成孤儿2008年05月17日02:51 [我来说两句(4511)] [字号:大 中 小] 来源:东方网
如果有家庭愿意要我我一辈子也会去爱他们. 北川中学千余学生等父母认领半数学生或成孤儿
“如果爸妈再也不能回来了,我希望能继续读书,好好工作,然后报答关心过我的所有恩人。”地震中失去爸妈的北川中学高三9班的女生何君利如是说。昨天,位于绵阳市区的虹苑影剧院和长虹集团体育活动中心内,北川中学一千多名地震中幸存的学生被安置在这里。而到目前为止,他们中还有超过三分之二的学生根本无法联系到自己的父母。


No comments:

Post a Comment

About

Misato, Tokyo, Japan
I was born in Hong Kong and lived in US for 12 years. And now I am living and working in Japan. I am an IT professional and environment protection activist. Yes, I am trilingual. So be WDOB!