Saturday, February 19, 2011

廣東話語氣助詞嘆詞 Cantonese Colloquial Languages

嘢(je5): (東西;事;事情)。 做咩嘢。
唔(m4): (不)。唔緊要。
咗(zo2): (了)。(動作過去的經驗) 有咗。 多咗。
冇(mou5): (沒有)。 有冇我份。
嫁(gaa5): (的)。 有冇我份嫁。
嚫(can3): (~到了) (完成且對現在有影響)。 整嚫。 跌嚫。
哂(saai3): (全部;所有;充份)。 多謝哂。 唔該哂。 食哂喇。
嘛(maa3): (表示很明顯,事情就是如此)。 唔係嘛。
嗎(maa1): (疑問)。 是嗎? 你好嗎?
咩(me1): (什麼)。 (用於問句,輕微不屑)。 咩事。
乜(mat1): (什麼)。 乜嘢。
咪(mai6): (別;不要)。 你咪傻啦啦! (疑問) 係咪。
咦/噫(ji2): (感嘆驚訝)。 咦~咁啱既。 咦, 怎樣不行。
咋(zaa3): (只;而已;罷了)。 講下笑咋 / 去過一次咋 / 我路過㗎咋 / 咋嘛 (咋舌,極度驚訝)。
啫(本字:祇)(zek1): (只;而已;不屑語氣)。 揾食啫 (揾食而已)。 你去唔去啫。 (語氣重)。
嗻(ze1): (只;而已;不屑語氣)。 好閑嗻。 實係佢嗻。
嘅(本字:忌)(ge3/ge2): (的) (語氣詞;疑問或反問;同意;肯定)。 我嘅。 唔關佢事嘅。 做乜冇人嚟嘅? 佢噉做係應份嘅!
嗰(go2): (這)。 嗰啲咩嚟。 嗰陣。
啲(di1): (一些,一點)。 好啲(D)。 快啲。 有啲。
嚟(lei4): (來)。 過嚟。 對佢嚟講。 等我嚟自我介绍一下。
哋(dei6): (們)。 你哋。 人哋。 麻麻哋。 佢假假哋地都係大學生。
佢(keoi5): (他;她;它;牠)。 佢係。 由得佢。
係(hai6): (是)。 但係。 定係。 即係。 梗係。 呢位係。 淨係掛住玩。
喺(hai2): (在)。 喺屋企。
俾(bei2): (使;讓)。 唔好俾佢跌落嚟啊 (不要讓它跌下來)。
畀(bei3): (賜予;給予;授予)。 阿Sir畀次機會。 畀人看見。
咁(gam3): (這麼;如此)。 咁鬼熱。 
噉(gam2): (這樣)。 唔好噉講 / 噉都得 / 噉寫 / 噉嘅服務態度。
囉(本字:那)(lo3): 咪有佢囉 (同咯)。 不合格囉 (被迫,無奈)。 (口氣重)。
囉(lo1): 囉唆。 行囉。
啩(gwaa3): (吧)。 好啲喇啩。 唔係啩。 (對自己判斷不肯定,不知道)。
口架(gaa3): (強調語氣;半信半疑得)(我知道的消息與你不同,但認為我是對,你是錯)。 幾麻煩都要搞掂㗎 (抱怨)。 你應承咗我㗎!(強調語氣)。
嘎(gaa1): 我嘎;佢唔怕老母嘎。
噃(bo3): (叮囑之意和講述某個事實;勸告;肯定)。 唔錯噃! (意識到)。 又係噃! (用於因對方說話醒悟)。 (我知道的消息與你不同,但不清楚誰是對)。
啵(bo1): 語氣詞;用於句末 。  係噉咯啵。
喎(本字:喛)(wo5): 唔係道喎! (代轉消息,對消息不負責任)。(表示心中有所不滿)。 係喎 (原來如此,意識到)。 驚咩喎。
咊(wo4): (驚訝;愕然;讚嘆)。 他成個人變曬咊。
啝(wo2):(有輕微訝異或輕蔑意味)。乜責任都唔使再付啝。
啦(laa1): (完成;了;吧)。係噉先啦! 對啦!
嚹(laa3): (吧) (催促)。 佢嚟嚹。 (了) 完成。
喇/嘑(laa1/laa4): (引起注意;祈使;告知) (完成) 係喇 / 慘喇 / 開飯喇 / 唔玩喇 / 走唔甩喇 / 佢肯喇 (告知) (同嘞)。
嘞(laat3): (了)。 滾攪晒嘞 (感嘆)。 知道嘞(肯定;把握)。 語氣重。
咯(lo3): (表示祈使; 邀請語氣;完成語氣)。 撞鬼咯。 都話係咯! 咁夜咯,早啲返去喇! (同嘞)。
嗱(laa4): (引起注意) 嗱嗱聲。嗱,你講嘅 / (喏,你說的)。 (提問) 攬掂啦嗱? (了)。
喏(nok6/ je5): 喏,這不是我上週丟的錢包嗎! (擬聲詞)。
呢(ne1): (這)。 呢位。 呢啲。 (欵問)你呢?
咧/哩(le5)[呢]: (了)。 我唔係呃你咧。
哩(le1): (同"啦";肯定的疑問)。 係哩咧! 你喺邊度做嘢? 都話咗係噉哩,我冇呃你㗎! 豬事哩。 哩種人。 係哩(啦)。 花哩花碌。
啊(aa1-4): (詞氣;驚呀;感嘆;讚嘆;肯定;辨明;請求;勸止,用於句尾)。 對啊! / 是誰啊 / 啊哈 / 啊呀 / 啊喲 / 啊唷。 啊! 好涼快哦!
嗄(aa2/saa2): (同"啊";表示省悟或驚奇)。 嗄! 你睇真啲嗄。 嗄! 架車走咗嗄! (表疑問或反詰的語氣) 嗄! 有這種怪事。 聲音嘶啞。
吖(aa1/aa3): (同"啊")。 無事吖嘛。 你都可以試下吖。 好吖。 (同意, 強調)。
呀(aa1): (嘆語,多數用於句尾;表示驚訝或疑問的歎詞)。 點係呀。 你想點呀。 (驚訝)呀! 下雪了。
呣(m2)[牙]: (表示疑問;肯定)。 呣! 我知啦! 呣?好似唔係喎!
嗯(ng2)(音近五): (意外;嘆詞;欵問;肯定;出乎意料)。 嗯,有意思! (應答) 嗯,那好吧。 你連這麼簡單的題目都不會做嗎?嗯?
哦(o4): (領會;醒悟) 哦~我明白了。 哦呵。 (疑問;半信半疑) 哦!你真係嚟。 (應答) 哦,那我去了。
喔(o1)[音近握]: (領會;了解) 喔~我明白了。
噢(o1)[音近澳]:  (領會;了解) 噢,原來如此。 (驚訝) 噢! 他這樣過馬路。 (同喔)。
呻(san1)吟(yam4): 呻吟 (痛苦時口中發出啍啍的聲音)。
叱(cik1)吒(zaa1): 叱吒,怒喝的意思; 叱吒風雲,指聲勢浩大、威風凜洌的意思。
唏(hei1)噓(heoi1): 噓唏 (悲嘆意思)。
唆(so1): 囉唆。
嗦(so1): 囉嗦。
咿(jap1): (男女行為曖昧) 咿挹。 象聲詞、讀書聲音。
叭(baa1): 喇叭。
咳(haai1): 咳嗽。 (懊惱、歎息、哀傷) 咳,這日子可怎麼過呀!
喝(hot3): 喝茶 (飲)。 喝采 (呼喝叫采;大聲叫好;讚美)。
唂(guk1)咕(gu1): 唂咕。 一種飲料。 兒童鴛鴦。
喼(gib1): 喼汁 (一種醬油)。
呷(haap3):  呷醋 (吃醋)。
吽(ngau6)哣(dau6): 發吽哣 (發呆)。
喻(jyu6): 勸喻。 比喻。
嘜(mak1): 嘜頭 (商標)。 一嘜米 (一筒米)。
噱(coek3): 噱頭 (新意思)。
吹(ceoi1): 吹脹。 氣壞。 無可奈何。
啤(be1): 啤牌。 啤(pei4)酒。
呵(ho1): 打呵欠 (打喊路;打喊露) 。
呼(fu1)嚕(lou1): 打呼嚕 (打鼻鼾)。
嗝(gaak3)[甲]: 打嗝。 打司肊。
噎(jits)[熱]: 打噎。 打嗝(甲)。
嗤(ci1): 打乞嗤 (同噴嚏)。
嚏(tai3)[替]: 打嚏噴。 噴嚏 (同乞嗤)。
噬(sai6): (咬)。吞噬 (狼咬)。
呐(naap6): 吶喊 (叫出來;打氣;悲哀;舒展)。
喳(zaa1): 喳咋 (甜品名稱)。
嗍(sok3): (吸氣;吃力辛苦)。 嗍氣(喘氣)。 嗍一啖(吸一口)。 叫;喊。
嘥(正:"手崽")(saai1): (浪費)。 嘥氣。嘥哂。
啱(arm): (湊巧;剛剛)。 啱啱好。
呃(ak1): (欺騙)。 俾佢呃咗。
嚡(haai4): (很澀)。 條脷好嚡噃。 (粗糙) 張枱好嚡。
嗲(de2): (撒嬌)。 嗲聲嗲氣。 你唔好咁嗲啦。
喊(haam3): (哭泣)。 唔好再喊喇。
喐(juk1): (動手)。 喐手。
咂(zaap3): 咂糖果 (嗒糖) 。
嗒(dapp1): 嗒哂糖。
嚿(gau6): 正一一嚿飯 (呆子)。 一嚿石頭 (一塊石頭)。
呤(ling5): (亮)。 窗好呤。
叻(lek1): 醒目。 聰明。 你好叻啊!
喫(jaak3): 喫(吔)飯 (吃飯)。
吃(jaak3): 食。
哨(saau3): 哨牙 (齜[知]牙)。
嗌(ngaai3): (叫;喊)。嗌交 (吵架)。(喊) 你同我嗌佢過嚟。
噏(ap1): (說)。 你噏乜 (别胡说八道)
啖(daam6): (口)。 咀啖先 (先親一下)。 一啖飯 (量詞: 一口飯)。 得啖笑
啜(zyut3): (正: 嘬)。 (吻)。 啜一啖 (吻一下)。
噍(ziu6): (嚼)。 噍完鬆 (佔了人便宜就跑)。 ("口趙"玩先吞)
呔(taai2): 輪胎。 領帶。
口制(zai3): (願意;肯) 你"口制"唔"口制"先。
作嘔(au1): 噁(ak3)心。
嘍(leo3): 嘍口 (口吃)。
嚤(mo1): (緩慢) 佢好嚤。
唞(tan2): 早唞 (晚安)。 唞涼 (乘涼)。
哪(naa5): 哪裡。 哪一天?
啃(hang3)[肯]: 啃骨頭。
唉(a1i1): (懊惱;歎息;哀傷)。 唉聲嘆氣 (感嘆詞)。 她突然「唉」了一聲。
噯(aai1): 噯聲嘆氣 (感嘆詞)。 否定或不同意;悔恨;懊惱;不滿或驚訝。
噫(ji1)[依]: (同唉;嘆詞)。 (表示討厭)。 噫氣。噫,醜樣。噫,好難食。
啋(coi3): 憤怨詞。 我啋 (大吉利事)。 我啋佢都傻 (理會)。
呸(pei1): (鄙視;輕蔑;不滿;氣憤;斥責;唾棄)。 我呸。
哼(hang1): (鄙視;輕蔑;不滿;氣憤)。 哼!叫你笑我。 哼! 又係你。 (用作號召努力私呼聲) 哼唷!他氣得直「哼哼」。
唓(ce1): 唓,好叻乜。 不以為然。 呸的意思。
嗟(ze1)[遮]: 嗟,你仲以為自己好醒。
吆(jiu2)[妖]: (大聲喊叫;大聲驅趕;呵斥;喝令;不滿的笑罵語氣)。 吆,正衰人!
啾(zau1): 不啾不啋 (象聲詞)。 (細小聲音)。
嘎(gaa1): 她嘎嘎的笑個不停。 嘎啦一聲斷了。 (象形聲)。
嘻(hei1): 嘻笑 (喜笑聲)。 嘻嘻 (得逞的樣子)。
呵(o1 / ho1): 哦呵。 呵呵(大笑聲)。 (沾沾自喜)。
哈(haa1): (得意;高興;歡樂;普通笑聲)。 哈哈,我中獎啦! 屋裡傳來哈哈的笑聲。
嘿(hei1): (感嘆詞) 嘿! 小心啲! (奸笑/ 嘲笑 / 憤慨 / 疑惑 / 驚奇 / 無奈)。 (驚呀、贊嘆) 嘿!這不是衛雄嘛! (國:傻笑的意思)。
哎(aai1): (感嘆)(驚訝的意思)。 哎呀。 哎喲,車壞了! (痛的, 驚訝時候) 哎喲! (呼喚) 哎!那位同事,別走這麼快呀!
吔(jaa1): 哎吔。 哎— 唷!(救求)。
嗨(haai1): 嗨小姐。
嗨(hei1): 嗨,噉都唔掂。 (表示無奈)。 嗨,這樣樣也還弄不好。(應答)。
吓(haa6): (疑問)。 (什麼,也可当一般意義上的惊吓)。 唔使咁誇張吓嘛。 吓哇。 (同"嚇")。
唷/喲(jo1)[your]: 唷! 手指划破了 (驚訝)。
嘖(zik1)[音近即]: (讚歎)。 嘖嘖,這泥人兒捏得真好!

咇(bit1): [咇]一聲後請留低口訊。
喂(wai3): (打招呼用)。 喂, 揾邊位? 未知對方身份下,稱對方為"喂"。
哇(waa1): (象形聲;形容哭聲,笑聲)。 哇哇大叫。伊哇鬼叫。
嘩(waa1): (象形聲;形容很響的笑聲)。 喧嘩。嘩鬼。嘩眾取寵。嘩, 啲風好大!
呣(m2;近五音): 疑怪聲;嘆詞。 母牛呣呣的叫。
哞哞(牟): 形容牛叫聲。
嘩啦嘩啦: 形容雨聲。
叮噹: 形容鈴聲。
呼呼: 形容風聲;也可以形容動物的聲音。
汪汪: 形容狗叫聲。
喵喵: 形容貓叫聲。
咩咩: 形容羊叫聲。
蟈蟈: 形容青蛙叫聲。
呱呱: 形容鴨叫聲。
嘎嘎: 形容鵝叫聲。
呼哧(cil;嗤): 形容喘息。
嘰哩咕嚕: 形容人聲。
唧唧(即)噥噥(農): 形容蟋蟀聲。
唧唧咕咕: 小聲囉唆。
唧唧嘎嘎: 形容鴨子、大雁等虫叫的聲音。
老母雞咯咯地叫個不停。
冷風嗖嗖(收)的。
水淌得嘩嘩的。
嘮嘮叨叨(都)、吱吱咯咯… (模仿小鳥或人們嘈吵的聲音)。
啊吱啊咗: (吱吱喳喳;囉囉嗦嗦) (國:啰哩啰嗦)
吱吱喳喳: 話說不停。 (模仿小鳥或人們嘈吵的聲音)。 小鳥在吱吱叫。
批哩啪拉: 講話就像機關槍一樣。
劈里啪啦……街上的鞭炮聲響成一片。
時鐘滴答滴答的運轉,時光一去不復返。
他很愛講話,老是劈里啪啦講了一大串。
雨水淅(式)瀝嘩啦的下著。
大雨淅瀝嘩啦的下不停。
咕嘟: 鍋裏的粥咕嘟(都)響。 泉水咕嘟地往外冒。 他咕嘟地喝了大碗水。
撲哧: 水擠出的聲音。
稀里嘩啦: 東西徹底玻壞、零零散散、七零八落、玻敗不堪的樣子。

唄(baa6): (同意;命令語氣) (同“吧”) 去就去唄。
听(teng1): 聽(簡)。
哂(saai3): 曬(簡)。
响(hoeng2): 響(簡)。
哝: 噥(簡)。
喽: 嘍(簡)。
吁(jyu6): 籲(簡)。長吁知嘆 (感慨、驚怪,不然) 。 呼喊要求。
啥(sa2): (國語;什麼的意思;口語中常用) 。 你啥意思嘛? 你說啥? 啥人欺負你啦?
口和: 小孩啼哭聲。
嗟(ze1)[遮]: (文言嘆詞;憂愁)。嗟悼 (哀嘆)。嗟呼 (感嘆)。嗟呀/嗟嘿 (驚嘆)。

喔唷: oh (驚訝;痛苦)。 喔唷! 這麼大的蟒蛇。
嗨喲: yo-ho 用作號召努力私呼聲~
哼唷: yo-ho 用作號召努力私呼聲~
噢咻: 痛苦而發出的呻吟聲。
囉喂: (最後決定)。 喐手囉喂。
囉噃: (最後決定,已經不耐煩)。 攪掂囉噃。
個噃: (不滿)。 噉唔得個噃。
之嘛/喳嘛: (無所謂語氣)。 十幾缗之嘛。(十幾塊而已嘛)。 噉喳嘛!
至噃: (輕視;不滿)。 得兩個至噃。
罷啦: (提議;不如這樣做)。 算罷啦。 (同"罷喇"、"罷嘑")。
係啦: (吧;強烈語氣)。 你放心係啦。
呢嗱: (不滿;斥責)。 呢嗱! 唔見咗喇。
喇啩: (猜測;不肯定)。 佢好啲喇啩。 (他好點了吧?)。
口架喇: (肯定和決斷語氣)。 你重講! 我就嬲你"口架"喇。
口架嘞: (肯定和決斷語氣)。 休息吓就冇事"口架"嘞。
吖嘛: (疑問語氣)。 你冇事吖嘛。 (你沒事吧?)。
吓嘛: (疑問語氣)。 唔使噉吓嘛。 (不用這麽誇張吧?!)。
吓哇: (疑問語氣)。 你唔出聲冇人話你啞嘅!  吓哇。 (是吧?)。
咦喂: (打招呼用)。 咦喂! 咁啱嘅。
咋吓: (表示因爲數量的少而引起聽話者注意,往往含有潛臺詞,如例子中隱含叫聽話者抓緊時間的意思。) 得今日咋吓。
喇噃: (叮囑之意和講述某個事實)。 個師父整番好喇噃。
口架咋/嘅咋: (加強提醒)。 (只;而已)。 我路過"口架"咋。
嚟"口架": (加強提醒)。 我用過嚟"口架"。
吁嗟: (驚嘆;疑怪的意思)。 (嘆息)。 長吁短嘆 (憂愁或有所感)。 表示讚美。
哎喲: (痛; 驚訝時候)。 街上有行人「哎喲哎喲」地喊著。 哎喲! 癢死我啦!
哎呀: (埋怨;申斥)。 哎呀,你怎麼搞的?
嘅啫: (事情小;不必放在心)。 小事嚟嘅啫。 你真係好人嘅啫。
呀嘛: (半信半疑;問句)。 冇咁邪呀嘛!
哦呵: (表示驚奇;滿意;羨慕)。 哦呵! 來了這麼多人。
哦呀: (表示驚奇)。 哦呀! 又發生命案了。
咿喐: 動靜。
嘞咩: (強烈懷疑;不認同)。 你以為噉做就啱嘞咩!
哦唷: (表示驚奇;驚笑)。 哦唷! 這麼多。
哇哩啊: 台灣感嘆詞。

撚(nan2): 關你撚事
屌(diu2): 我屌
柒(cat1): 乜柒

4 comments:

  1. Just came across this and I love it! :D Have been wanting to summarize all these fun cantonese 嘆詞 for a long time. Thank you for gathering and sharing them, as well as your other posts about cantonese :)
    I was raised in HK, now living in the US, and trying to learn Japanese. I don't know if you still update this blog but, I just want to leave a note and let you know I'm so inspired :) Anyway, よろしくお願いしいます!

    ReplyDelete
  2. Thank you for stopping by! どうもありがとう。

    ReplyDelete
  3. Great article! May I know 開口停顿語...Er...Er.. 怎麼寫? 謝謝!! fritz_chiu@yahoo.com

    ReplyDelete

About

Misato, Tokyo, Japan
I was born in Hong Kong and lived in US for 12 years. And now I am living and working in Japan. I am an IT professional and environment protection activist. Yes, I am trilingual. So be WDOB!